تولید محتوای ویدیوییتولید محتوای ویدیویی

در مورد تولید محتوای ویدیویی چه می‌دانید؟

امروزه تبلیغات در دنیای تجاری حرف اول را می‌زند. اگر بتوانید در تبلیغات، حرفه‌ای عمل کنید در صورت داشتن کیفیت مطلوب محصولتان، از همه رقبا جلوتر هستید. روش‌های متفاوت تولید محتوا اعم از محتوای متنی، صوتی و تصویری، مورد استفاده صاحبان کسب و کار قرار می‌گیرد. اما زمانی که شما بتوانید با تلفیقی از متن، صوت و تصویر، تبلیغ کنید آن‌جا نقطه اوج شماست. تولید محتوای ویدیویی همان چیزی است که برای تبلیغ و پیشبرد امور تجاری خود به آن نیاز دارید.

تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغات در دنیای کسب و کار

محتوای ویدیویی به منظور تبلیغ، ویدیو مارکتینگ نامیده می‌شود. ویدیومارکتینگ همان بازاریابی ویدیویی است. ویدیو مارکتینگ در دنیای تجارت از بازاریابی‌های نوین و اثرگذار محسوب می‌شود. این مدل بازاریابی با به کارگیری روانشناسی تبلیغات و معجزه صدا و تصویر و رنگ می‌تواند به وضوح هر چه تمام‌تر محصول شما را تبلیغ کند. تفاوتی ندارد محصول شما یک کالا باشد یا بسته آموزشی. همین که قصد تبلیغ داشته باشید محتوای ویدیویی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

وقتی صحبت از تولید محتوای ویدیویی می‌شود در ذهن برخی از افراد تولید یک اثر فاخر با جلوه‌های ویژه نقش می‌بندد. اما اصل موضوع کاملا برعکس است. مخاطب شما بسیار فهیم و نکته سنج است. مخاطبان فهیم موقع مشاهده تبلیغ، به دقت آن را بررسی می‌کنند. چنانچه در مورد معرفی محصول خود و توضیح ویژگی‌های آن اغراق کرده یا صداقت را رعایت نکرده باشید ضرر می‌کنید. تماشاگران ویدیو تبلیغاتی، صداقت کلام و تصویر را به خوبی درک می‌کنند. پس اگر قصد دارید به عالی‌ترین شکل ممکن از محتوای ویدیویی خود نتیجه بگیرید اصول اساسی مربوط به آن را رعایت کنید.

ویدیو

تهیه و تولید یک محتوای ویدیویی شامل مراحل بسیاری است که متخصص خاص خود را می‌طلبد.

لزوم استفاده از محتوای ویدیویی

  • اصلی‌ترین ضرورت استفاده از محتوای ویدیویی، تاثیر جلوه‌های بصری بر مخاطب است. آن‌چه تصویر در کنار حرکت و صدا می‌تواند به فرد مخاطب منتقل کند ماندگاری و تاثیر بیشتری دارد. با تولید یک محتوای ویدیویی با کیفیت، شما می‌توانید در مدت دو الی سه دقیقه، محصول خود را معرفی کنید. سپس در مخاطب احساس نیاز ایجاد کنید. در نهایت بیننده را به خرید و استفاده از محصولتان ترغیب کنید. آن‌گاه فرد مخاطب در عرض دو الی سه دقیقه به مشتری شما تبدیل می‌شود.
  • محتوای ویدیویی به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد. گیرایی این نوع محتوا باعث می‌شود فرد بیننده اندکی مکث کند و فیلم تبلیغاتی شما را تماشا کند. دسترسی راحت، کیفیت بالا و حجم کم، توجه مخاطب را به خوبی جلب می‌کند. اگر پس از تماشای این محتوا، فرد به فکر فرو رود و برای خرید اقدام فوری کند شما به هدف خود رسیده‌اید.
تبلیغات

یک محتوای ویدیویی با کیفیت می‌تواند نظر و توجه مخاطبان را به خوبی جلب کند.

  • یکی دیگر از مزیت‌های خاص تولید محتوای ویدیویی، سودآوری بالای آن است. امروزه مخاطبان، تماشای یک فیلم جذاب تبلیغاتی را به مطالعه کاتالوگ یا دفترچه معرف محصول ترجیح می‌دهند.
  • حین تماشای یک محتوای ویدیویی، ارتباط با مخاطب، به خوبی برقرار می‌شود. بنابراین می‌توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. این‌گونه گام مهمی برای فروش محصول خود برداشته‌اید.
  • به کمک معجزه تصویر، اعتبار کاری شما به شکوه هر چه تمام‌تر نشان داده می‌شود. وقتی شما برای معرفی کسب و کار خود زمان می‌گذارید و یک محتوای ویدیویی تولید می‌کنید نشان‌دهنده ارزش مشتری برای شماست. مشتری ریزبین و نکته‌ سنج درک می‌کند که چقدر برایش اهمیت قائل بودید. این‌که در زمان کوتاه بهترین تبلیغ ارائه شود یعنی شما برای وقت و نگاه مخاطب ارزش قائلید.
  • از مزیت‌های تولید محتوای ویدیویی که باعث می‌شود ضرورت استفاده از آن بیشتر احساس شود ساده بودن انجام آن است. برای تولید یک فیلم و ویدیو تبلیغاتی اصلا به ابزار پیچیده تصویربرداری نیاز ندارید. حتی با دوربین تلفن همراه خود می‌توانید با کیفیت‌ترین محتوا را تولید کنید. تنها باید اصول مهم کار را بدانید.
محتوا

با استفاده از ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین ابزار می‌توانید تولید محتوای ویدیویی را انجام دهید.

انواع تولید محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی با اهداف متفاوتی تولید می‌شوند. بر اساس این اهداف متنوع، انواع محتوای ویدیویی بر اساس زیر تعریف می‌شود:

فیلم معرفی محصول: به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین اهداف به کارگیری محتوای ویدیویی، معرفی محصول یک کسب و کار به بهترین نحو ممکن است. در این مدل ویدیو، شما با روش‌های مختلفی محصول خود را به نمایش گذاشته و آن را معرفی کنید.

فیلم

معمولا یک تیم با تجربه در تهیه یک محتوای ویدیویی موثر، با هم همکاری دارند.

  • لایو: پخش ویدیو زنده یا لایو در صفحات مجازی می‌تواند موثرترین شیوه ارتباط با مخاطب باشد. در لایو، شما به راحتی می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و آن چه مدنظر دارید را بیان کنید. خلاقیت در محتوای لایو، بستگی به مدل کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال اگر شما یک موسسه آموزشی دارید می‌توانید از طریق لایو با کسانی که از محصولات آموزشی شما استفاده کرده‌اند گفتگو کنید تا دیگر مخاطبان، ارزش محصول شما را دریابند.
  • وبینار: وبینار در بستر وب برگزار می‌شود. پیش از برگزاری، اطلاع‌رسانی می‌شود. بدین ترتیب افراد علاقمند به موضوع در وبینار شرکت می‌کنند. معمولا وبینارها را به صورت رایگان برگزار می‌کنند تا افراد بیشتری برای شرکت در آن ترغیب شوند و فروش محصول افزایش یابد.
تبلیغات

به کمک یک محتوای ویدیویی با کیفیت می‌توان از سایر رقبا در دنیای تجارت پیشی گرفت.

  • فیلم آموزشی: معمولا شرکت‌ها یا کارخانه‌هایی که محصول خاصی تولید می‌کنند توسط یک محتوای ویدیویی، نحوه کار با آن را توضیح می‌دهند. با بارگذاری این ویدیو در سایت یا صفحات مجازی، مشتریان با نحوه کار با محصول آشنا می‌شوند و با خیال راحت‌تر آن را می‌خریدند.

انواع دیگر

  • ویدیو سخنرانی مدیر یا صاحب شرکت: مدیر یا صاحب شرکت طی یک سخنرانی کوتاه و تاثیرگذار می‌تواند اعتبار شرکت را نشان دهد. محصول را معرفی و اعتماد مشتری را جلب کند. با فن بیان مناسب در عرض چند دقیقه بهترین تبلیغ و شیواترین مطالب را ارائه کند.
  • ویدیو با ویژگی موشن گرافیک: موشن گرافیک به علت به کارگیری خاصیت بصری ویژه، در دنیای تولید محتوای ویدیویی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل محتوا به علت اثرگذاری بالا مورد استقبال افراد است.
تبلیغات

با توجه به هدف کسب و کار، محتواهای ویدیویی متفاوتی تهیه می‌شوند.

  • مصاحبه‌های تصویری: مصاحبه با مدیر و کارکنان شرکت و پاسخ به برخی سوالات مهم می‌تواند برای مشتریان جالب باشد. این سوالات می‌تواند در مورد تاریخچه شرکت، سابقه شغلی مدیر و کارکنان، پاسخ به سوالات متداول و صحبت درباره محصولات شرکت باشد. به علاوه بخشی از مصاحبه می‌تواند به صحبت با مشتریان اختصاص داده شود. مثلا از مشتریان در رابطه با رضایتشان از خرید یک محصول خاص، پرسش شود.

تعرفه

محاسبه تعرفه برای تولید محتوای ویدیویی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ایده‌پردازی، تعیین مسیر پیش‌برد ویدیو و طراحی اولیه آن از عوامل مهم تعیین قیمت در مراحل ابتدایی ثبت سفارش است. پس از آن با توجه به مدت زمان ویدیو بر اساس دقیقه و کیفیت آن، قیمت نهایی به مشتری اعلام می‌شود. قطعا وجود آپشن‌هایی مانند موشن گرافیک و جلوه‌های بصری خاص، موجب افزایش قیمت می‌شود.

تعرفه

تعرفه تولید محتوا ویدیویی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

از آنجا که معمولا برای تولید محتوای ویدیویی هزینه بالایی پرداخت می‌شود حتما تهیه آن را به یک فرد متخصص بسپارید. تا با خیال راحت پس از تولید و پخش آن محتوا، از طریق اثرگذاری ویدیو و استقبال برای خرید محصول، هزینه پرداختی و سود خالص به شما برگردد.

وبلاگ سید پیمان بنی جمالی