آشنایی با استراتژیست محتوا
استراتژی محتوا به زبان ساده به مجموعهای از برنامهریزیهای مداوم و سازمانیافتهی تولید محتوا که بر اساس دورههای زمانی مشخص تعیین میشن، گفته میشه. در واقع از این طریق میتونیم در جهت جذب بهتر و حفظ مخاطب و همچنین رشد و گسترش در انجام فعالیتهای مد نظر در مسیر رقابت با دیگر رقبا موفق بشیم. به فردی که یک استراتژی محتوا را تدوین میکنه استراتژیست گفته میشه.
در ادامه بیشتر با وظایف و مهارتهای استراتژیست محتوا آشنا میشیم.
استراتژیست محتوا کیست؟
استراتژیست محتوا کسیه که با بررسی و شناخت کافی امور و فعالیتها به دنبال برنامهریزی و اولویتبندی موضوعات و محتوای مورد نظر کسب و کار است. همچنین این فرد در کنار تعیین شاخصهایی برای نظارت و ارزیابی مداوم نتایج فعالیتهای مورد اجرا توسط گروه همکاران، برنامه بلند مدتی هم برای آینده ترسیم میکنه. با گسترش حجم فعالیتها و افزایش محتواها، توجه به برنامهریزیهای استراتژیست هم با هدف تأثیرگذاری بهتر بر مخاطب، مورد توجه بیشتری قرار میگیره. استراتژیست محتوا با بررسی خصوصیات کاربران میتونه محتواهایی مناسب و کاربردی را برای یک برند تولید کنه که این موضوع تحت عنوان پرسونای مخاطبان در تولید محتوا مد نظر قرار میگیره.
وظایف استراتژیست محتوا
- تهیه برنامه زمانی برای اجرا همراه با تعیین برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر اساس اولویتبندی محتواهای تولیدی
- انجام تجزیه و تحلیل محتواهای تولید شده با هدف بررسی میزان کیفیت و رضایت مشتریان
- تهیه و تدوین استراتژی مورد نیاز برای بهبود کیفی در نشر محتواها
- استراتژیست محتوا چارچوب لازم برای بازبینیهای مورد نیاز تهیه محتواهای باکیفیت را تعیین میکنه
- بررسی میزان تاثیرگذاری بر محتواهای تولیدی با هدف افزایش بهره وری و فروش
- شناسایی ایدههای جدید، ارزیابی، رصد برنامهها و اهداف مورد پیشبینی
- گسترش استراتژی برنامههای تولید محتوا بر اساس اهداف اقتصادی و نیاز مخاطبان و کاربران
- بررسی محتواهای باکیفیت پایین و اقدامات مناسب برای بهبود محتواها از دیگر وظایف استراتژیست محتوا هست.
تهیه برنامههای استراتژی مدون و کاربردی همراه با تعیین اولویتها بر اساس اهداف مورد نظر میتونه به راحتی به شما در روند گسترش فعالیتهای تولید محتوا و کسب رضایت کاربرانتون و در نتیجه آن موفقیت کسب وکار، به شما کمک کنه.